Saturday, June 15

Preview: Kembara Hostel Tinggal

PREVIEW

Lebih kurang 5-6 tahun lepas, sebuah apartment yang dijadikan hostel pelajar kolej sentiasa meriah dgn pelbagai aktiviti dan karenah penghuninya, namun kemudiannya hostel tersebut terbiar dan terbengkalai.

Sebelum ditinggalkan lagi telah kedengaran cerita-cerita mistik, seram dan pelbagai kejadian tragis.

Sekadar memetik beberapa sumber, kejadian penampakkan lembaga di tangga, lif yang naik ke tingkat tidak berpenghuni, suara perempuan yang memanggil, terjun dari tingkap bilik, kejadian di rasuk, antara fenomena yang disaksikan penghuni hostel ini.

Kini, kami menjejaki semula kisah-kisah yang disampaikan. Bersama kami ke pengembaraan alam sakti ke hostel tinggal ini.


"Kami berenam masuk bermula dari tingkat bawah (lobi), kami memulakan kembara malam itu dengan blok kiri. Dari tingkat ke tingkat kami menyusuri gelap malam, sunyi bila lampu dipadamkan. Walaupun di tepi jalan, namun suasana di dalamnya seaakan terpisah dengan dunia luar.

Suasana ketika di dalam hostel tersebut.

Kami masuk ke sebuah rumah dan menjumpai bekas kemenyan. Tiadalah dalam pengetahuan kami untuk kami barang-barang tersebut. Kami lantas mencari objektif kami iaitu ke tangki air yang terletak di bumbung blok tengah.

Bukan sekali dua terdengar bunyi geseran tapak kaki, dan bukan seorang dua yg mendengarnya, namun alah bisa tegal biasa, kami biasakan dengan keadaan seperti itu, jelas kelihatan air yang tiba-tiba mengalir bila kami jalan ke koridor rumah itu.

Gambara hostel tersebut dari luar.

Namun, kami berjaya mengawal keadaan dan emosi kami dari terpengaruh dengan gangguan 'kecil'. Risikonya telah pun diketahui, cuma sanggup dengan tidak sanggup sahaja. Kami sampai ke tingkat 11 dan cuma tinggal selangkau anak tangga sahaja untuk ke bumbung...

Berjayakah kami pergi ke tangki air tersebut....??

Kolam Renang di sebalik semak-samun.

The Others Clan: Kembara Hostel Tinggal

Penulis: Shamz T.O.C.

8 komen:

cepat update
adoi la tak boleh tidur macam ni sebab nak sangat tengok lagi gambar

wow...terbaik...biler nak update citer...ramai yg tertunggu..klu blh amik la gmbr yg mengatakan air mengalir tuh yerh..

ada amik tapi blur sangat jadi kami tak masuk kan

pernah duduk kat sini tahun 2003... rumah no. 604...huhu~

saya dulu duk 5-11.....best woo masa tahun 1999.....
meriah jer.....

no. 701, dlm kenangan (2007-2008)...
B'kawan, B'gaduh, B'cinta, B'mcm2 lg...
masih segar dlm ingatan.....

This comment has been removed by the author.

kawasan hostel tuh terletak diamana ?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...