Thursday, May 19

The Others: Kembara Rumah Sec 3 Shah Alam

Kembara Bersama Guest

Kami berjumpa Sdf77 di Mcdonald Sek 3 Shah Alam. beliau sudah pun membuat research tentang lokasi yg bakal kami pergi sekejap lagi. Mengikut gambar yg ditangkap oleh sdf77 pada tgharinya, keadaan kedua-dua rumah yang terletak bertentangan sememangnya menyeramkan kerana keadaan usang dan terbiar bertahun-tahun. selain rupa rumah yang besar dan bersemak, kedua-dua rumah tidak mempunyai laman seperti kebiasaan yg dilihat di rumah-rumah banglo.

Mengikut cerita sdf77, rakannya yang menginap disitu memberitahu bahawa rumah tersebut tidak pernah didiami lebih daripada 10 tahun tanpa mengetahui sebabnya. Kami mengadakan taklimat ringkas dan penerangan kepada sdf yang akan bersama the others ke aktiviti kembara pada malam ini. Setelah itu kami bergerak ke lokasi yg tidak jauh dari situ. Kami pergi dengan dua buah kereta dan kami hanya berenam termasuk sdf77.

Barisan ahli pada hari itu:
Endi - Leader
Surfinv - Scanner
Ergo - Photographer
Black - Lastman
Ashes- Wheelman
Sdf77 - Guest

Setelah kami bersedia kami terus bergerak ke arah rumah pertama yang merupakan sebuah rumah banglo besar tiga tingkat. Kami sampai di hadapan pintu pagarnya yang berkunci. Endi mencari laluan masuk tetapi tidak berjaya. keadaan semak samun di sebalik pintu pagar hampir setinggi paras dada memberi makna rumah ini sudah tidak dikunjung org dalam jangkamasa terlalu lama. Surfinv mencari laluan di sebelah belakang tetapi di sambut dengan lolongan anjing di rumah sebelah. Jadi The Others terpaksa berundur seketika kerana tidak mahu menarik perhatian anjing dan juga jiran-jiran lain di sekitar rumah itu kerana itu adalah kawasan perumahan elit.

Setelah kami berpusing-pusing 2,3 kali di kawasan itu, kami kembali semula ke lokasi rumah tersebut.
kami berbincang semula dan memutuskan rumah pertama tidak boleh dimasuki kerana faktor keselamatan dan keadaan rumah tersebut. jadi kami terus sahaja pergi ke rumah kedua yang berhadapan dengan rumah pertama.

Rumah kedua merupakan sebuah rumah banglo tiga tingkat dan kelihatan seperti sebuah kompleks yang besar. sebaik sahaja kami memasuki laman rumah tersebut, kami dapati keadaan lantai yang bersih seperti disapu org. Endi memeriksa pintu rumah tersebut dan kecewa kerana dikunci dari dalam. Setelah beberapa lama endi dan faris masuk melalui tingkat bersebelahan pintu utama manakala selebihnya tunggu di hadapan pintu. Surfinv dan selebihnya pergi memeriksa pintu belakang rumah berkenaan dan kami bernasib baik pintu belakang tidak dikunci. Kami masuk melalui pintu belakang, sebaik sahaja masuk kami terus pergi ke bhgn ruang utama rumah. kelihatan sgt mewah dan rekaan dalamannya sungguh menarik. kami dapat lihat kolam renang di bina di laman belakang yang bersambung terus dengan ruang tamu.

Kami meneruskan pergerakan kami ke tingkat dua dan seterusnya tingkat paling atas. Di sana kami melihat rumah tersebut mempunyai sudut pandangan yang cantik, dari sebelah depan kami dapat melihat rumah pertama tadi dengan jelas dan dari sudut tepi kami dapat melihat masjid shah alam dan rumah tersebut mempunyai banyak tingkap. Setelah hampir 30 minit kami pun turun kembali dan keluar dari rumah berkenaan. tiada apa-apa yang kami temui dan kami hanya melakukan rutin biasa kami. Alhamdulillah perjalanan kami selamat dari sebarang bahaya. Ikuti video rakaman dan gambar-gambar yg diambil di rumah berkenaan.

Rumah pertama yang tidak dapat di akses

Rumah yang kami masuki














Pemandangan rumah  pertama dari rumah yang kami masuki

Pemandangan rumah  pertama dari rumah yang kami masuki


12 komen:

salam bro,

mmg scary umah nih bro...huhuhu... gud luck to all of u..

uma ni mcm elok lg je? xde yg scarynye pon... ;p

yap betul kata ghades... elok dan ada org jaga
cuma dah lama terbiar... lebih dari 5 tahun
n dlm rumah ni ada bhgn terbakar je

cantik design umahnya, sayangnya terbiar begitu saja...agaknya siapalah tuan empunya rumah besar nie ya?

rumah lawa dibiarkan..haiyoooo...

membaziq ja buat ghumah besaq pastu bagi kat makhluk haluih tinggai.

Admin cuba pergi rumah di atas jirat cina di kajang saya pernah pergi di situ

dah masuk,orang yg duduk situ kata ada pontianak dan potret perempuan mati kat tingkat 3,dengan semangatnya kami masuk,last2 xde apa2...

rumah ni sangat cantik , sayang terbiar.. kalau tuan umah nye nak bagi, nak je aku tinggal kat umah ni huhuhu... rezki rezki!

rumah yg kedua tu depan rumah aku. hahaha! dah ada orang pindah masuk pon tahun ni. yg rumah pertama tu pon orang dah buat tadika kalau tak silap.

Very nice post. I definitely appreciate this site. Stick with it!
http://www.kuwait.prokr.net/
http://www.emirates.prokr.net/

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...