Monday, November 28

The Others: Kembara bersama WUJUD Paranormal Team [ Part 1]

Salam

Edisi kali ini adalah satu edisi yg agak lama setelah lama kami menyepikan diri.
Rata-rata ahli kami kebanyakan sibuk dan terbeban dengan aktiviti hakiki masing-masing.
Dipendekkan cerita, kami telah dihubungi oleh saudara RB dan Seth dari kumpulan Paranormal WUJUD. Meraka telah menyatakan hasrat untuk bertemu. Setelah perjanjian dibuat, kami pun berjumpa di restoran NZ Wangsa Maju.

Kami telah berkongsi beberapa isu dan pandangan mengenai industri hantu ini. Wjud telah menjemput kami untuk bersama-sama dalam ekspidisi mereka sekaligus menunjukkan jalan untuk ke lokasi-lokasi menarik yang kami tahu. Setelah perbincangan dibuat kami, bersetuju untuk pergi ke dua lokasi, iaitu Highland Tower dan Balai Polis Lama Gombak.

"Ibarat org mengantuk disorong bantal" saya pun tidak tahu apa kena-mengena pepatah itu dengan edisi kali ini, namun kita iye kan ajela. Kami bergerak dalam jumlah yang besar iaitu seramai 18 orang bersamaan dengan 6 kereta. Lokasi pertama ialah ke Highland Tower.

HIGHLAND TOWER

Kami sampai ke situ dengan suasana yg agak suram, walaupun rim kereta saya telah tersangkut sesuatu yg tidak kami ketahui. Walaupun begitu 'sambutan'nya, tidak mengapa kami teruskan juga perjalanan kami.

Sesampainya kami dibawah, kami mula bergerak masuk, dengan Endi menjadi Leader dan Surfinv menjadi Lastman. Perjalanan kami ditemani dengan cahaya bulan terang jadi tidak menyukarkan kami untuk bergerak masuk. Dalam kumpulan kami terdapat banyak cameraman dan video.

Kami mula mendaki anak tangga ke tingkat demi tingkat. Di setiap tingkat kami berhenti untuk mengambil gambar rumah di dalamnya. Sedar tak sedar kami sudah ke tingkat 8, tinggal lagi 2,3 tingkat je nak ke tingkat plg atas. Di rumah ini kami berhenti dan berkumpul, sebelum Surfinv meminta cameraman mengambil gambar kawasan semak di bawah kami. So far, perjalanan kami selamat dan tidak diganggu dari mata-mata yg memerhatikan kami. Cuma sewaktu ditingkat 5 atau 6 (tak dapat dipastikan), kami berpecah kepada dua kumpulan, satu diketuai oleh Endi naik dahulu, dan satu lagi di ketuai oleh Surfinv naik mengikut tangga lain. Pada waktu itulah, kami terkeliru kerana kumpulan Surfinv mendengar suara dari bahagian rumah sebelah, kami menyangka itu adalah kumpulan Endi, tp sebenarnya kumpulan Endi ada di atas kami (tingkat atas). Mereka betul-betul mendenga suara itu tetapi kami mengendahkannya sahaja.

Selepas itu kami mula bergerak turun dan tiada apa-apa yang bahaya terjadi kepada kumpulan kami sehinggalah kami meninggalkan lokasi tersebut.


















Untuk makluman anda, gambar adalah sumbangan Hakeem dan Iphone nya.

Ini adalah ahli-ahli lain punya gambar.




3 komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...